JOSEFINZINITA.BLOGG.SE

Let's take a walk down memory lane..

GLOSS INTERNATIONAL ACADEMY

Kategori: Dagbok, Makeuputbildning

 
 
VILKEN VECKA!
För ett par timmar sedan kom jag hem efter den femte dagen tillbaka i skolan. Wow.
Efter att ha jobbat sedan jag tog studenten 2011 så måste jag säga: att vara tillbaka i "skolbänken" och plugga känns väldigt ovant men otroligt roligt och spännande!
Jag har nog aldrig längtat till nästa skoldag så mycket som jag gör nu. Och än är det bara början och första veckan är precis avslutad.
 
För er som inte vet så har jag precis börjat utbilda mig till Makeupartist. En barndomsdröm som började redan i tidiga tonåren som nu äntligen håller på att bli till verklighet. Och det känns så fantastiskt häftigt!!
Utbildningen håller till i Umeå och eftersom jag bor i Övik så har jag nu för första gången i mitt liv även börjat pendla. Det tar cirka en timme med tåg och eftersom tågen inte går hela dagen blir det rätt långa dagar - men det är det värt!
Under hösten och fram till mitten av december kommer jag alltså att spendera mycket tid i Umeå vilket jag ser fram emot. Att lära känna nya människor och att vara på praktik i och med utbildningen  - men även att bara sitta på ett café med en kopp te och en bra bok efter skoldagen och njuta av hösten och allt den har att erbjuda.
Jag ska försöka att dela med mig av det mesta här på bloggen men jag har även startat ett Instagramkonto där ni också kan följa min resa - @josefinzinita
 
Nu ska jag tvätta bort sminket från dagens contouring-lektion och lägga mig i soffan och bara ta det lugnt och försöka ta in allt nytt och roligt som hänt den här senaste veckan.. Jag tror inte att det har sjunkit in riktigt, trots att jag vetat om detta ett tag så har jag nog inte fattat det än.
Det här är så galet!
#LYCKLIG
 
 
Kommentera inlägget här: